Specifikus immunterápia

• A parlagfű szezon évről évre egyre csak erősebb. Azok a betegek, akik időben elkezdték a specifikus immunterápiát lényegesen könnyebben viselik a nagy pollen terhelést.
      Specifikus immunterápia

Mi is a specifikus immunterápia?

Az allergia kezelésének egyetlen oki terápiája. A kezelés során a panaszt okozó allergén kivonatot egyre emelkedő koncentrációban kapja a beteg. Így fokozatosan kialakul egy egészséges immunválasz a szervezetben. A sikeres kezelés végére – mely 3- 5 évig tart – a beteg hozzászokik az allergiát kiváltó anyaghoz és panaszok nélkül elviseli annak a jelenlétét. Ennek megfelelően a panaszok csökkennek, majd elmúlnak és a gyógyszeres kezelés a terápia végére már nem válik szükségessé. Ennek óriási a jelentősége, mert közismert, hogy az allergiás nátha, allergiás kötőhártyagyulladás szövődményeként asztma is kialakulhat. Ez megelőzhető a specifikus immunterápiával. A kezelés 5 éves kor felett egy alapos allergia vizsgálat után indítható.

Az egész évben panaszt okozó allergén, mint például a poratka kezelése teljes éven át tart. A szezonálisan jelentkező allergének, mint a fűpollen, fekete üröm, parlagfű, gabonafélék pollenje, fák és cserjék pollenje, penészgombák stb elleni immunterápia szezonális.

TUDTA-E?
      A 20-21. század pestisének is tartott allergia minden korosztályt érint, a tünetek a kiváltó allergén jellegétől függően egész évben vagy szezonálisan, bizonyos évszakokban jelentkezhetnek. Ha allergiás tünetei nem tavasszal, hanem inkább a nyári hónapokban kezdődnek, és nyár végén, kora ősszel a legerősebbek, erősen gyanítható, hogy parlagfű allergiában szenved.

Parlagfű allergiáról bővebben itt olvashat tovább!

A szezon megkezdése előtt kell elindítani a terápiát és a kezelés az egész szezon alatt tart. Ebben az esetben a terápia sokkal költséghatékonyabb. Sokszor tapasztaljuk, hogy az immunterápia indítása után már néhány hónappal jelentősen csökkenek a panaszok így a tüneti gyógyszerek csökkenthetőek. Cél, hogy a kezelés végére a beteg gyógyszermentessé váljon.

Érdemes a specifikus immunterápia miatt ebben gyakorlattal rendelkező, allergológiával foglalkozó szakembert felkeresni. Mérlegelni kell kinél érdemes elkezdeni. Azok a betegek, akiknél háromnál több allergén is szerepel oki tényezőként többnyire kizárásra kerülnek.

Intézetünknek több, mint 20 éves tapasztalata van a specifikus (többek között a parlagfű) immunterápiában. Bátran mondhatjuk, hogy a betegeink nagy megelégedettségére végezzük az immunizációt.