Immunterápia – deszenzibilizálás

Figyelem! Ez a hír több, mint 3 évvel ezelőtt került publikálásra, ezért lehetséges, hogy elavult információkat tartalmaz. Legfrissebb híreinkért kattintson ide.
    • 2021-02-18
    Immunterápia – deszenzibilizálás

Itt a tavasz, vár a nyár – nyakunkon a pollenszezon. Hamarosan a simogató első tavaszi napsugarakkal megkezdődik a fák, majd a füvek, végül a gyomok virágzása. Február közepétől a mogyoró, éger, nyír, áprilistól a pázsitfű-félék és a lándzsás útifű, majd júliustól a libatopfélék, feketeüröm és a parlagfű allergénjei magas koncentrációban vannak jelen a levegőben, nehéz időszak elé állítva az arra érzékenyeket.

Javasolt mihamarabb, még a szezon előtt kivizsgáltatni Prick bőrteszttel, hogy pontosan melyik allergén okozza a szemviszketést, orrfolyást, orrdugulást és tüsszögést.

Ezt követően két lehetősége van minden minden betegnek. Vagy csak tüneti kezelést alkalmazva enyhíti a panaszokat, antihisztamin és vagy steroid tartalmú szereket használva, vagy OKI terápiában részesül, azaz deszenzibilizáló kezelést alkalmaz. Ennek lényege, hogy olyan vizes oldatot tartalmazó spray-t használunk, mely tisztított, standardizált allergén kivonatot tartalmaz.

Kinek ajánljuk:

• aki évek óta küzd szénanáthával,
    • allergiás kötőhártya-gyulladással
    • allergiás asthmában szenvedőknek
    • atópiás dermatitises betegeknek ismert pollenallergia esetén
    • aki valóban hatásos gyógymódot és nem csak tüneti kezelést szeretne
    • aki hosszútávú megoldást keres allergiájára

A terápia menete:

1. Bejelentkezés allergia vizsgálatra
      a  kiváltó allergén azonosítása Prick és vagy specifikus IgE teszttel, melyet allergológus orvos értékel
    2. a recept kiváltása után  szakorvosi megjelenés az első beadás a rendelőben történik, beadást követően a beteget 30 percig megfigyeljük a pácienst

A beteggel részletesen átbeszéljük, hogyan használja otthon a készüléket, a szereléket az első alkalommal segítünk összeszerelni. Amennyiben kombinált deszenzibilizáló kezelésre lenne szükség, az egyedi engedélyeztetést az Aranyklinika intézi.

A deszenzibilizáló kezelést a pollenszezon előtt 3 héttel kezdjük meg és a szezon alatt végig folytatjuk. Nem szezonális allergén esetében egész évben kell alkalmazni a kezelést, pl. házipor-allergia esetén.