Diabetológia

• Korunk népbetegségének tartott cukorbetegség, orvosi nevén diabetes mellitus esetében ajánlott endokrinológus-diabetológus szakrendelésünk felkeresése.
      Diabetológia

A cukorbetegség két legfontosabb megjelenési formája az ún. 1-, és 2-es típusú cukorbetegség, melyek arányának becslésében a kötelező bejelentés hiányában csak kellő óvatossággal tudunk nyilatkozni.

Magyarország teljes lakosságra számolva a cukorbetegek előfordulása kb. 4.3-5.5%-ra tehető, ennek kb. 90%-át ún. 2-es típusú cukorbetegek teszik ki. Az éves új esetek száma fokozatosan nő. A Magyarországon ismert 1-1.5 millió 2-es típusú cukorbetegek számát, a szűrővizsgálatokkal kiemelt egyének és a még fel nem ismert esetek száma drámaian emeli.

A 2-es típusú cukorbetegség egy progresszív, nem gyógyítható kórkép. Az egyén saját „inzulinkészlete” határozza meg a kezelését. A cukorbetegség szövődményeinek (szem, szív, vese, ér) felismerése, a cukorháztartás rendszeres  orvosi ellenőrzése  és  korunk életviteléhez legjobban illeszthető, modern, biztonságos terápia megválasztása  a jó életminőség elengedhetetlen feltétele.

A szakmai ajánlások megtartásával, folyamatosan képzett szaktudásunkkal szeretnénk a cukorbetegeinket segíteni, melyet egyénre szabott dietetikai tanácsadással  tudunk kiegészíteni. A betegség korai stádiumában modern tablettás és injekciós (nem inzulin) készítmények állnak rendelkezésünkre. Amennyiben a saját inzulinmennyiség kritikus érték alá csökken, külső inzulinkezelés bevezetése válik szükségessé. Szakrendelésünkön igyekszünk a leghatékonyabb inzulin kezelési lehetőségeket betegeink számára elérhetővé tenni (analóg inzulinkészítmények).

Célunk a beteg közérzetének javítása, az egészséges egyének vércukorszintjét leginkább megközelítő állapot elérése, fenntartása és az anyagcsere betegség késői szövődményeinek késleltetése, a már kialakult szövődmények romlásának megállítása.

Diabetes szűrőprogramunkkal állunk rendelkezésre mindazoknak akik túlsúlyosak vagy  magas vérnyomásban, szív-érrendszeri betegségben szenvednek, akiknek vérzsíreltérése van , illetve cukorbetegség előállapota merül fel (éhomi vércukor 6.1-6.9 mmol). Szűrővizsgálat  indokolt azon esetekben is, amikor PCO (policisztás petefészek szindróma) merül fel, vagy terhesség alatt vércukorértékeivel probléma volt és azon anyukáknak, akiknek 4000 gr. feletti babájuk született.

Szakrendelések mellett elérhető vérvétel, vírus szűrés, telefonos és online konzultáció!

A Pácienseink maximális biztonságát szem előtt tartva, járóbeteg szakrendeléseink fokozatosan növekvő kapacitás mellett elérhetők! Előzetes időpontfoglalás minden esetben szükséges! Bővebben →

Elérhetővé tettük a telefonos és online konzultációt, melyet járványügyi kockázat nélkül igénybe tud venni.

A vérvétel lehetősége továbbra is adott, mely során maximális körültekintéssel járunk el, intézményünk rendszeres fertőtlenítése mellett a kontaktusok számát is minimalizáljuk.

Elérhető koronavírus szűrés (gyorsteszt, ELISA, PCR), mely segítségével megtudhatja jelen van-e szervezetében a vírus elleni antitest.

Telefonos konzultáció Online konzultáció Koronavírus szűrés