PRP kezelés

• A PRP (platelet rich plasma - vérlemezkékben gazdag plazma) kezelés a szervezet saját gyógyító mechanizmusát felhasználva segíti az ízületi felszín regenerációját, így csökkentve az ízületi fájdalmat.

Mi a PRP kezelés?

A PRP kezelés során a saját lecentrifugált vér vérlemezkében gazdag részének ízületbe történő beinjekciózására kerül sor. A PRP (platelet) lényegében egy vérlemezkéket rendkívül nagy számban tartalmazó koncentrátum. Hatását az izületbe bejuttatva fejti ki, a porcszövetben hatékony regeneratív folyamatot indít el. A növekedési faktoroknak köszönhetően fokozódik a porcsejtek osztódása, fokozódik a hyaluronsav termelés, csökkennek a porc pusztulását okozó folyamatok. A fentiek összességében az izületi fájdalom jelentős csökkenéséhez, illetve az izület funkciójának visszanyeréséhez vezetnek.

Milyen panaszok esetén hatékony a PRP kezelés?

Az életkor előrehaladtával vagy mechanikai sérülés következtében az ízületi felszínek károsodhatnak, “feltöredezhetnek”, elveszíthetik rugalmasságukat. A fentiek következménye az artrózis, mely az ízületi funkció romlása mellett a fájdalommal jár. A PRP kezeléstől a legjobb eredmény enyhe és középsúlyos porckopásban várható.

Hogyan történik a PRP kezelés?

1. Szakorvosunk egy konzultáció, fizikális vizsgálat, képalkotó vizsgálatok eredményei alapján a szakmai szabályok alapján dönt arról, az Ön számára megfelelő választás lehet-e a PRP kezelés.
      2. Amennyiben igen, egy következő vizit alkalmával a vérvételi asszisztens elvégzi a vénás vérvételt, melynek során 25 ml vér levétele történik
      3. Speciális centrifugálási eljárással a sor kerül a saját vérből a PRP kinyerésére
      4. A növekedési faktorban gazdag PRP beinjekciózása az izületbe.

A beavatkozást követően az izületben néhány napos átmeneti duzzanat, enyhe gyulladás jelentkezhet. Az injekció beadását követően kb. 3 hét után jelentkeznek az első pozitív változások. A kezelést követően a porc újjáépülési folyamata megindul, illetve a fájdalommentesség hónapokig fennáll.

• Jelentkezzen be

Időpontfoglalás céljából érdeklődjön elérhetőségeink egyikén.