Alsó végtagi erek állapotfelmérése (szűrés)

• Az érelmeszesedés népbetegség, mely az alsó végtagok ereiben éppúgy megjelenhet, mint a szív vagy agyi erekben. Míg a szív illetve agyi erek szűkülete kapcsán kialakuló betegségek a szív-, és az agyi infarktus széles körben ismert, addig a folyamat alsó végtagi megjelenése kevésbé van a köztudatban.
      Alsó végtagi erek állapotfelmérése (szűrés)

Jelentkezzen be szűrésre, hogy sokáig bírja talpon!

Sok más kórállapothoz hasonlóan az időben történő felismerés elsődleges fontosságú a kezelés hatékonyságát tekintve, hogy a végállapotot jelentő akár comb szintű amputáció elkerülhető legyen. Az első tünetek a járás során a vádliban vagy a combban fellépő görcsös fájdalom, mely pihenésre szűnik, majd a fájdalom állandósulása illetve spontán kialakuló, nem gyógyuló sebek megjelenése hívhatja fel a figyelmet a veszélyre.

Ha gyaloglás, séta közben lábai egyre hamarabb elfáradnak, fájdalmat észlel, rövidül a fájdalom vagy egyéb tünet nélkül megtett távolság, akkor jelentkezzen be szűrésre! Fontos a probléma korai detektálása, ugyanis a tünetek komoly problémát jelezhetnek!

Az érszűkület korai jelei egy egyszerű és gyors szűrő jellegű vizsgálattal kimutathatóak. Az alsó végtag artériáin (lábháton, illetve belboka mögött) mért vérnyomás és a karon mért vérnyomás hányadosa tájékoztat minket az alsó végtagi erek állapotáról (boka-kar index).

Tekintve, hogy a legfontosabb hajlamosító tényezők a dohányzás illetve a cukorbetegség és a magas vérnyomás, ha Önt ezen betegségek valamelyikével kezelik, vagy csak szeretne tisztában lenni alsó végtagi ereinek állapotáról, javasoljuk, jelentkezzen be szűrésünkre.

A szűrést szakorvosunk perifériás erek vizsgálatára alkalmas minidoppler készülékkel végzi.

Fontos információ: amennyiben a szűrés alkalmával elváltozást talál a szakorvos, akkor válik szükségessé az alsó végtagok vénás és artériás keringését vizsgáló ultrahang vizsgálat elvégzése, mely még több információt ad a kiszűrt elváltozásról. Az Aranyklinikán a problémás terület érsebészeti követésére is van lehetőség!