Belgyógyászat

• A belgyógyászat az orvostudomány talán legösszetettebb szakterülete, mely számos speciális szakirányt foglal magában. A belgyógyász feladata, hogy általános, nem egyértelmű tünetek esetén a kivizsgálást megkezdje, és a diagnózis felállítását követően a gyógykezelést elindítsa, vagy –amennyiben szükséges- speciális szakrendelésre irányítása Önt a lehető legszakszerűbb ellátás céljából. A klinikánkon rendelő belgyógyászok valamennyien rendelkeznek egy vagy több belgyógyászaton belüli speciális szakterület mélyreható ismeretével (pl.: belgyógyász-endokrinológus, belgyógyász-gasztroenterológus, belgyógyász-nefrológus, stb.).

A belgyógyászat foglalkozik:

Milyen esetben segít Önnek a belgyógyász?

• amennyiben egészsége megőrzése érdekében szeretne kivizsgáláson részt venni
      • ha általános tünetei vannak, melyeknek szeretne a végére járni (pl. fáradság, levertség, szédülés, gyengeség)
      • mellkasi fájdalom, nehezített légzés, gyakori fulladás esetén
      • a családjában halmozottan előforduló betegségek esetén
      • indokolatlan hízás, fogyás hátterének felderítése céljából

Hogyan zajlik a belgyógyászati vizsgálat?

1. A belgyógyászati vizsgálat során először a kórelőzmény (anamnézis) felvétele zajlik. Ennek során a következő területeket érintő kérdésekre számíthat:
        • fennálló panaszok, esetleg tapasztalt tünetek korábbi betegségek és műtétek
        • rendszeresen szedett gyógyszerek
        • allergia, túlérzékenység, gyógyszerallergia, amennyiben van ezekről tudomása
        • családjában előforduló megbetegedések
        • életvitele, egészségét befolyásoló szokásai, fizikai aktivitása, étrendje
        • szociális körülményei, foglalkozása, munkakörülményei
          A részletes kikérdezéssel a vizsgálatot végző belgyógyász átfogó és árnyalt képet kap az Ön egészségi állapotáról, melynek ismeretében a további vizsgálatokat elvégzi, indokolt esetben életmódi és/vagy terápiás javaslattal látja el Önt. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy betegeink és a nagy szakmai tapasztalattal rendelkező orvosaink között bizalmas kapcsolat alakuljon ki már a vizsgálat elején. Hisszük, hogy a gyógyítás kizárólag ilyen beteg-orvos kapcsolat esetén valósulhat meg eredményesen.
      2. Az anamnézis felvétele után fizikális vizsgálat következik, mely fájdalommal nem jár. Ekkor kerül sor –figyelembe véve a panaszokat- az egyes szervrendszerek vizsgálatára, mely például a has tapintását, a légzési hangok hallgatását, a vérnyomás mérését jelentheti. Szakterülettől függően természetesen ettől eltérhet a vizsgálat menete, amennyiben kérdése van, bizalommal tegye fel akár a vizsgálat közben is orvosának.
      3. Diagnózis felállítása/javaslat adása: Az anamnézis és a fizikális vizsgálat fényében az orvos –szükség esetén- további vizsgálatokat javasolhat Önnek, a minél pontosabb diagnózis felállítása illetve a minél effektívebb terápia megkezdése céljából. Ez jelenthet vérvételt, ultrahangvizsgálatot, röntgent, emlődiagnosztikát, MR vagy CT vizsgálatot, EKG vizsgálatot, 24 órás vérnyomás monitorozást, csontsűrűség mérést, allergiatesztet, és jelentheti az egyéb szakorvoshoz történő beutalást is. Az Ön számára a szükséges kiegészítő vizsgálatok kényelemesen elérhetők, hisz klinikánkon a felsoroltak közül számos vizsgálat elérhető, így azonnali időpontfoglalással, rövid időn belül szolgálhatunk eredményekkel, melyek alapján Ön a mielőbb a gyógyulás útjára léphet.