Hasznos tanácsok az allergiaszezonra

Figyelem! Ez a hír több, mint 1 évvel ezelőtt került publikálásra, ezért lehetséges, hogy elavult információkat tartalmaz. Legfrissebb híreinkért kattintson ide.
    • 2023-05-04
    Hasznos tanácsok az allergiaszezonra

Végre megérkezett a tavasz, de sajnos nem mindenki tud ennek felhőtlenül örülni. Az allergiával küzdőknek ugyanis nem a napsütés és a jó idő, hanem inkább az orrfújás, a zsebkendő és a viszkető szem jut erről az évszakról az eszükbe.

Az allergia napjainkban már a népbetegségek közé tartozik. A világon közel 400 millió ember szenved a tüneteitől, számuk a statisztikák szerint egyre csak növekszik. Teljesen elkerülni sajnos nem lehet az allergiával járó kellemetlenségeket, de egy kis odafigyeléssel enyhíthetők a tünetei.

Az enyhébb panaszokon a házi praktikák is segíthetnek. A természetes összetevőket tartalmazó orrspray és a különböző orröblítők is hatékonyak tudnak lenni. Például orröblítő használatával kimoshatjuk orrunkból az allergéneket, ezzel megvédve az orr nyálkahártyát a kiszáradástól. A panaszokon azzal is segíteni tudunk, hogy ha a számunkra gondot okozó növények virágzásakor a lehető legkevesebb időt töltjük a szabadban.

Segítséget nyújthat még az enyhébb tünetek ellen:

• Gyakoribb kéz- és hajmosás
    • Ritkább szellőztetés
    • Napszemüveg viselése
    • Ruháink cseréje hazaérkezéskor stb.

Az intenzívebb tünetek kezelése közé tartoznak az antihisztamin tabletták szedése, orrdugulás esetén a vényköteles, gyulladáscsökkentőt tartalmazó orrspray-ek, szemtünetek esetén pedig a szemcseppek. Ha valaki nem szeretne gyógyszert szedni tünetei enyhítésére, vagy nem bizonyultak elég hatékonynak a tüneti kezelések, viszont tartós sikert szeretne elérni, akkor oki terápia is elérhető, úgynevezett immunterápia formájában.

Allergológia szakrendelésünkön bővebb információt szerezhet az allergiáról és a tünetek enyhítésével kapcsolatban.

• Allergológia szakrendelés

Bővebben szakrendelésünkkel kapcsolatban a “Tovább” gombra kattintva tud olvasni:

Megszűnik a kötelező maszkhasználat!

Tájékoztatjuk minden kedves Páciensünket, hogy az Országos Tisztifőorvos visszavonta a kötelező maszkviselésre vonatkozó határozatát a kedvező járványügyi helyzet miatt.