Fontos tudnivalók az ételallergiáról!

Figyelem! Ez a hír több, mint 3 évvel ezelőtt került publikálásra, ezért lehetséges, hogy elavult információkat tartalmaz. Legfrissebb híreinkért kattintson ide.
    • 2021-06-23
    Fontos tudnivalók az ételallergiáról!

A megfelelő táplálás, táplálkozás nagy jelentőségű az ember életének minden szakaszában. A csecsemőtáplálás pedig döntő fontosságú az egyén korai, késői testi és szellemi fejlődése szempontjából. Gyakran a csecsemőkor táplálási, táplálkozási hibáinak következményei a későbbi életkorban nyilvánulnak meg egyes betegségekben.

Mi vezet az ételallergiához?

Az immunrendszer -néhány élelmiszer esetén- bizonyos alkotóelemeket káros anyagnak tekint. Számos ember szervezete nehezen birkózik meg ezen ételek fogyasztásával, hiszen az egészségünkre veszélytelen anyagokat is a szervezet károsnak tekinthet, így allergiás reakció léphet fel (az immunrendszer túlérzékeny reakcióját jelenti).

Mitől alakul ki?

Manapság az élelmiszeripar túlzottan használja a finomított, túlfinomított és feldolgozott élelmiszereket, melynek következményeként nagy mennyiségű allergén összetevők is kerülhetnek fogyasztott ételeinkbe. Az ízfokozók, mesterséges tartósítószerek, színezékek, valamint egyéb adalékanyagok jelentős allergén hatással bírnak.

Leggyakrabban allergiát okozó élelmiszerek:

• tojás
    • tejtermékek
    • halételek
    • rákfélék
    • olajos magvak (dió, földimogyoró, szezámmag)

Milyen tünetekkel jár az ételallergia?

Az ételallergia tünetei többek között az adott étel elfogyasztása után néhány perccel vagy órával alakul ki. Az ételallergia legjellemzőbb tünetei:

• fejfájás, levertség
    • köhögés, tüsszögés
    • bőr viszketése, bőrkiütés
    • ajkak, nyelv és torok duzzanata
    • hányinger, hányás, haspuffadás, hasfájás
    • akut és krónikus hasmenés
    • vérszékelés, vérvesztés, vastagbélgyulladás
    • ízületi duzzadás, fájdalom

Hogyan kezelhető?

Súlyos allergiás tünet esetén nélkülözhetetlen egy allergológus szakorvos felkeresése. Az ételallergia vizsgálat során a gyanús ételek tesztelésére és kivizsgálására kerül sor, melynek következtében fény derülhet az allergia okozójára.

Jelentkezzen be hozzánk!

További részletekről érdeklődjön elérhetőségeinken. Forduljon hozzánk bizalommal!

Szűrővizsgálati csomagok férfiak részére továbbra is kedvezményes áron!

A prosztatarák a férfiak körében a második leggyakoribb rosszindulatú daganat. Gyakran tünetmentes a betegség korai stádiumában, pedig ilyenkor van lehetőség...