Vajon asztmás a gyermekem?

• 2023-12-18
    Vajon asztmás a gyermekem?

A szülők leggyakrabban különböző légúti tünetek miatt keresik föl az orvosi rendelőt. Legyenek ezek lázzal, náthával járó légúti fertőzések, vagy láz nélkül jelentkező, sokszor allergiás alapon kialakuló köhögés, sípoló légzés, zihálás, nehézlégzés. Kisdedkorban, főleg ködös időben és vírusfertőzések kapcsán gyakori tünet a hirtelen jelentkező, rendkívül ijesztő ugató köhögés, nehézlégzés. Ezekkel az állapotokkal foglalkozik a gyermek tüdőgyógyászat.

A tüneteket észlelve a szülők gyakran teszik föl a címben szereplő kérdést a szakembernek. A sokszor nehéz válasz megadásához, az asztma igazolásához, kiváltó okok, allergiás háttér tisztázásához illetve egyéb betegségek kizárásához különböző vizsgálatokra lehet szükség. Ilyenek a fizikális vizsgálat mellett:

• egyszerű laboratóriumi vizsgálatok (vérkép, vas, gyulladásos paraméterek),
    • vérvizsgálat immunológiai háttér megismerésére, immunhiányos állapot kimutatására illetve kizárására,
    • allergológiai vizsgálat vérből mind a belégzés útján ható allergének (füvek, fák, gyomok pollenje, állati szőrök, házipor) , mind étel túlérzékenység (tej, tojás, szója, olajos magvak, gyümölcsök) kimutatására,
    • allergia vizsgálat bőrpróbával,
    • légzésfunkció,
    • egyéb társszakmák bevonása (bőrgyógyász, gasztroenterológus, fül-orr-gégész) a társbetegségek kimutatására,
    • ritkán képalkotót vizsgálatok (mellkas röntgen) is szükségesek lehetnek

Ha gyermekénél légúti tüneteket észlel, tüsszög, orra folyik, viszket, köhög, zihál, fizikai terhelésre, időjárás változásra, fertőzésere, erős nevetésre, stresszre nehézlégzése jelentkezik, forduljon bizalommal klinikánkon dolgozó gyermektüdőgyógyász kollégákhoz. Ezzel elérheti, hogy gyermeke minél hamarabb megszabaduljon a kínzó tünetektől, korlátozás nélküli teljes életet éljen, és megfelelő kezelés beállításával megelőzzük az állapot rögzülését vagy rosszabbodását.

Az Aranyklinika ünnepi nyitvatartása 2023-ban

Kellemes ünnepeket és egészségben gazdag új évet kíván Önnek az Aranyklinika minden dolgozója!