Post-COVID-19 gyermek tüdőgyógyászati szűrőcsomag az Aranyklinikán!

Figyelem! Ez a hír több, mint 3 évvel ezelőtt került publikálásra, ezért lehetséges, hogy elavult információkat tartalmaz. Legfrissebb híreinkért kattintson ide.
    • 2021-05-14
    Post-COVID-19 gyermek tüdőgyógyászati szűrőcsomag az Aranyklinikán!
    2021. május elejéig csaknem 800.000 főre emelkedett Hazánkban az igazolt koronavírus fertőzöttek száma. Sajnos a betegség a gyermekeket sem kíméli, bár sok esetben tünetmentesen esnek át a fertőzésen. Ha figyelembe vesszük, hogy a Magyarországgal csaknem azonos, 10 millió lakosú amerikai Michigan államban több mint 75 000 gyermeknél igazolták tünetmentes, enyhe vagy ritkán súlyosabb tünetekkel jelentkező esetben a koronavírus fertőzést, biztos, hogy itthon is sok gyermek eshetett át akár tudtunk nélkül a fertőzésen.

Jellemző tünetek, melyek alapján post-COVID szindróma gyanúja felmerülhet:

• általános: fáradékonyság, szédülés, alvási zavar
    • légúti: nehézlégzés, köhögés, visszatérő zihálás
    • szaglás és/vagy íz érzés tartós elvesztése
    • szív-érrendszeri: szapora pulzus, magas vérnyomás, trombózis készség fokozódása
    • neurológiai: fejfájás, szédülés, görcskészség fokozódás-végtagi görcsök

Lezajlott COVID-19 fertőzés esetén, különösen a fenti tünetek észlelése esetén érdemes orvoshoz fordulni.

Plasztikai sebész az Aranyklinikán!

Az Aranyklinika sebészeti csapata újabb kiváló szakorvossal bővült! Dr. Varga Ákos plasztikai sebész előzetes egyeztetés alapján várja leendő pácienseit.