Nyári fülproblémák

Figyelem! Ez a hír több, mint 2 évvel ezelőtt került publikálásra, ezért lehetséges, hogy elavult információkat tartalmaz. Legfrissebb híreinkért kattintson ide.
    • 2022-08-22
    Nyári fülproblémák

A fülproblémákról sokan azt gondolják, hogy a hidegebb évszakok betegsége, azonban fülfájdalom nyáron is jelentkezhet. Gyakori forrása lehet például egy elhúzódó tavaszi náthás megbetegedés, de a panaszokat okozhatják a medencék, tavak, tengerek vizei is.

A strandolás kellemetlen velejárója lehet a gyakran előforduló külső-hallójárat gyulladásként is ismert betegség. Ez különösen fiatalok és gyermekek körében fordul elő, amikor a fül hallójáratába víz kerül. A felázott hallójárat érzékeny bőre sérülékenyebbé válik, ezáltal a kórokozók könnyen behatolhatnak a bőrbe és gyulladást/fertőzést is okozhatnak. A gyulladás erős fájdalommal jár, mely gyakran az alvásunkat is nehezíti.

Strand szezonban gyakori probléma, hogy a víz benne reked a fülünkben. Úgy szabadulhatunk meg a fülbe jutott víztől a legegyszerűbben, ha a fejünket először hátra majd az érintett fül oldala felé hajtva próbáljuk a vizet kicsorgatni. Ha ez nem segít, akkor nyomjuk az érintett fülünkre a tenyerünket, a fejünket enyhén billentsük oldalra, majd egy hirtelen mozdulattal vegyük el a kezünket.

Vannak azonban olyan esetek, amikor ezek a praktikák sem tudnak megoldást nyújtani, hiszen ha a víz a már meglévő fülzsírdugó mögé kerül, az megduzzadhat és elzárhatja a hallójáratot. Ebben az esetben szakember felkeresése javasolt. Az orvos által végzett fülmosás során testhőmérsékletű víz befecskendezésének segítségével távolítják el a fülzsírt. Bizonyos esetekben a fülmosás nem végezhető el, ilyenkor szívóberendezés segítségével lehet eltávolítani a fülzsírt.

Füllel kapcsolatos panaszokról bővebben szakrendelésünk oldalán tájékozódhat:

Egyedülálló lehetőség Szegeden! Az Aranyklinika már szombaton is nyitva tart!

Vérvételre, szakorvosi vizsgálatra van szüksége, de hétköznap nem tudja beütemezni? Mostantól ez sem probléma! Az Aranyklinikán lehetőség van szombati napon is...