GINOP-2.1.7-15-2016-01363

Figyelem! Ez a hír több, mint 6 évvel ezelőtt került publikálásra, ezért lehetséges, hogy elavult információkat tartalmaz. Legfrissebb híreinkért kattintson ide.
    • 2018-02-02
    GINOP-2.1.7-15-2016-01363

Kedvezményezett neve: Aranyklinika Kft.

Projekt címe: A vaginitis újszerű és betegségre optimalizált kezelésére alkalmas fényterápiás innovatív eljárás és készülék prototípusának kifejlesztése

Szerződött támogatás összege: 49 818 059 Ft

Támogatás mértéke (%-ban): 64,384752%

Projekt tervezett befejezési dátuma: 2020.07.29.

Projekt azonosító száma: GINOP-2.1.7-15-2016-01363

Projekt tartalmának bemutatása:

E olyan új eljárást, valamint az eljárás kivitelezését lehetővé tevő készülék prototípusát fejlesztjük ki, amely átütő eredmény elérésére ad lehetőséget, és amely számottevő hatással lehet az egész iparágra. A fejlesztés hátterében álló tudományos probléma az, a hüvelygyulladás (vaginitis) a női szervezet egyik leggyakoribb betegsége, amely a nőgyógyászati vizitek leggyakoribb oka. A vaginitisek legnagyobb arányban mikrobiális eredetűek, így megkülönböztetünk Candida vaginitist, anaerob bakteriális vaginosist, aerob bakteriális vaginitist és Trichomonas vaginalis által okozott vaginitist. A nem fertőzéses eredetű hüvelygyulladások között a cytolyticus vaginitist és az atrophiás vaginitist ismerjük. A mikrobiális eredetű gyulladások kezelésére helyileg és szisztémásan adható gyógyszereket, a menopauzában jelentkező arophiás hüvelygyulladásra hormonkészítményeket adnak jelenleg az orvosok. Számtalan szájon keresztül adható, vagy helyileg alkalmazható gyógyszer létezik, ezek felhasználásának azonban vannak korlátai. Egyrészt a páciensek ódzkodnak az antibotikumok hosszú távú szedésétől, keresik a nem gyógyszeres megoldásokat. ugyanígy az atrophiás vaginitis kezelésében használt ösztrogén tartalmú hormonkészítményeket is sokan szeretnék elkerülni, illetve van számos beteg, aki hormonérzékeny daganatos betegség (pl emlőrák) miatt ilyet nem is alkalmazhat. Az akut panaszokra hatékony kezelés ellenére az esetek 5-15%-ban visszatérő hüvelygyulladás alakul ki, melynek kezelése gyakori gyógyszeres terápiát tesz szükségessé és ennek ellenére sokszor rövid ideig tartó javulást eredményez csak. Gyakran alakul ki olyan krónikus vaginitis, amely kezelésére 6 hónapon keresztül adnak jelenleg az orvosok heti rendszerességgel szájon át szedhető erős gombaellenes szert és ennek ellenére a hosszú távú sikeresség nem haladja meg az 50 %-ot. A páciensek igen jelentős részében a típusos hüvelygyulladásra jellemző jelek, tünetek ellenére a kiváltó okot nem sikerül tisztázni, ezért hatékony kezelést sem tudnak az orvosok ajánlani. A hüvelygyulladások nem csak kellemetlen tüneteket okozhatnak, hanem súlyosabb szövődmények okai is lehetnek. Felszálló fertőzésnél kialakulhat kismedencei gyulladás, vagy tályog, szerepe lehet a vetélésekben és a koraszülések előfordulásában, valamint a műtétek, beavatkozások utáni súlyos gyulladások kialakulásában. A meddőségben játszott szerepe vitatott. Ezáltal a hüvelygyulladások hatékony kezelése nem csak gyakori előfordulásuk, hanem a potenciális súlyos következmények veszélye miatt is nagyon fontos.
    A fenti problémákra kíván megoldást nyújtani egy olyan innovatív eljárás, mely a probléma gyökerét az eddigi, gyógyszeres megközelítéstől teljesen eltérő módon ragadja meg, és a fényterápiában elért tudományos eredményekre, valamint a projektben részt vevő kutatók speciális tudására és tapasztalatára építve egy olyan innovatív eljárást fejleszt ki, mely innovatív megközelítése miatt forradalmasíthatja a betegségcsoport világszintű gyógyítását.

Karácsonyi üdvözlet

Békés boldog ünnepeket és egészségben gazdag új évet kíván Önnek az Aranyklinika minden dolgozója! Reméljük, hogy az Új esztendőben is...