• Korunk népbetegségének tartott cukorbetegség, orvosi nevén diabetes mellitus esetében ajánlott endokrinológus-diabetológus szakrendelésünk felkeresése.
      Diabetológia

A cukorbetegség két legfontosabb megjelenési formája az ún. 1-, és 2-es típusú cukorbetegség, melyek arányának becslésében a kötelező bejelentés hiányában csak kellő óvatossággal tudunk nyilatkozni.

Magyarország teljes lakosságra számolva a cukorbetegek előfordulása kb. 4.3-5.5%-ra tehető, ennek kb. 90%-át ún. 2-es típusú cukorbetegek teszik ki. Az éves új esetek száma fokozatosan nő. A Magyarországon ismert 1-1.5 millió 2-es típusú cukorbetegek számát, a szűrővizsgálatokkal kiemelt egyének és a még fel nem ismert esetek száma drámaian emeli.

A 2-es típusú cukorbetegség egy progresszív, nem gyógyítható kórkép. Az egyén saját „inzulinkészlete” határozza meg a kezelését. A cukorbetegség szövődményeinek (szem, szív, vese, ér) felismerése, a cukorháztartás rendszeres  orvosi ellenőrzése  és  korunk életviteléhez legjobban illeszthető, modern, biztonságos terápia megválasztása  a jó életminőség elengedhetetlen feltétele.

A szakmai ajánlások megtartásával, folyamatosan képzett szaktudásunkkal szeretnénk a cukorbetegeinket segíteni, melyet egyénre szabott dietetikai tanácsadással  tudunk kiegészíteni. A betegség korai stádiumában modern tablettás és injekciós (nem inzulin) készítmények állnak rendelkezésünkre. Amennyiben a saját inzulinmennyiség kritikus érték alá csökken, külső inzulinkezelés bevezetése válik szükségessé. Szakrendelésünkön igyekszünk a leghatékonyabb inzulin kezelési lehetőségeket betegeink számára elérhetővé tenni (analóg inzulinkészítmények).

Célunk a beteg közérzetének javítása, az egészséges egyének vércukorszintjét leginkább megközelítő állapot elérése, fenntartása és az anyagcsere betegség késői szövődményeinek késleltetése, a már kialakult szövődmények romlásának megállítása.

Diabetes szűrőprogramunkkal állunk rendelkezésre mindazoknak akik túlsúlyosak vagy  magas vérnyomásban, szív-érrendszeri betegségben szenvednek, akiknek vérzsíreltérése van , illetve cukorbetegség előállapota merül fel (éhomi vércukor 6.1-6.9 mmol). Szűrővizsgálat  indokolt azon esetekben is, amikor PCO (policisztás petefészek szindróma) merül fel, vagy terhesség alatt vércukorértékeivel probléma volt és azon anyukáknak, akiknek 4000 gr. feletti babájuk született.

Diabetológus