• Az artrózis (porckopás) kezelési lehetőségei. Jelenleg nem áll rendelkezésünkre oki terápia az artrózis gyógyítására, de különböző gyógyszerekkel a fájdalom csökkenthető, és az ízület mozgásképessége javítható.

gyulladáscsökkentő
      porc-előanyag tartalmú

Ha az Ön ízületei duzzadtak, merevek, és ez minden logikus ok nélkül több mint két héten keresztül fennáll, forduljon orvosához! Orvosa többféle vizsgálat után állítja fel az artrózis diagnózisát: fizikális vizsgálat, vérvizsgálat és bizonyos képalkotó technikák. Néha szükség lehet az ízületi résből is folyadékmintát venni. A vérvizsgálat leginkább más betegségek kizárása miatt szükséges. A képalkotó vizsgálatok közé tartozik a röntgen, a csont szken (scan), a computer tomográfia, a mágneses rezonancia vizsgálat. A képalkotó vizsgálatok segítségével a porc „elhasználódottságát”, az ízületi rés beszűkültségét, illetve a csontkinövések jelenlétét lehet kimutatni, amelyek mind artrózisra utalnak. Az artrózis legjelentősebb szövődménye a fájdalom. A fájdalom lehet enyhe, csak egy kis bosszúságot okozva, de súlyosan korlátozhatja a napi tevékenységet is. Bár az artrózis nem szűnik meg, számos betegnél a korai artrózis fájdalma egy éven belül csökken, ami az érintett ízületek erőltetése esetén kiújulhat. Orvosa segíthet Önnek abban, hogyan csökkentse mindennapi életvitele során az adott ízületet érő nyomást. Amennyiben az artrózis eljut a porc eltűnésének stádiumába, a fájdalom újból megjelenik, és nem szűnik meg. Ha késői artrózisban is meg akarja őrizni ízülete mozgathatóságát és fájdalmatlanságát, ízületi protézis beültetésére van szükség. Ez a műtét sikeressége esetén kb. 10-20 évre jelent megoldást (és csak egyszer ismételhető, ami után már csak 5-10 évig tart ki), ezért nem érdemes túl fiatalon sort keríteni rá.

Ízületi injekciók

Időnként orvosa javasolhatja, hogy az ízületi résbe szteroid injekciót adjanak, ami csökkenti a fájdalmat és a gyulladást. Egy másik beavatkozás során hialuronsav származékot injektálnak az ízületbe, ami szintén csökkentheti az artrózisos fájdalmat. A hialuronsav a normális ízületi folyadék alkotórésze.

Lágyrész injekciók

Általában szteroid tartalmú injekció, melyet Lidocainnal együtt alkalmazva a krónikus, konzervatív terápiára nem szűnő gyulladások esetén hozhat megoldást, mint pl.:

• teniszkönyök
      • talpi sarkantyú