• A vizsgálat vérből történik . A vérmintából számos allergén megvizsgálható. A hagyományos klinikai bőrteszt mellett is javasolt az elvégzése. Az Aranyklinikán inhalációs, étel és kombinált panelek állnak rendelkezésre, melyekből a betegtől felvett anamnézis után történik a kiválasztás. Mód van ismert allergiás betegeknél a keresztallergének meghatározására is, mely az életvitelben nagy segítséget jelent.
      Allergén specifikus IgE meghatározás vérből

A vérvizsgálat előnyei:

• Kiskorú gyermekeknél is kivitelezhető, ahol a bőrteszt elvégzése még technikai akadályba ütközik
      • Azokon a betegeken is elvégezhető, akik allergiaellenes gyógyszert szednek
      • Pollenszezonban is kivitelezhető
      • Immunterápia mellett is informatív
      • Súlyos bőrtünet sem jelent akadályt a vizsgálat elvégzésénél.
      • Anaphylaxiás reakció előfordulása kizárt, sőt azoknál a betegeknél, akiknél előfordult IgE vérvételt ajánlunk az allergén meghatározáshoz.

Az Aranyklinikán a következő IgE panelek állnak rendelkezésre:

Panel nevePanel tartalma
      FOOD-A20-féle (étel) allergén
      “PEDI” panel28-féle  kombinált (pollen és élelmiszer) allergén
      Atópiás szűrőprofil53-féle kombinált (pollen és élelmiszer) allergén
      Magyar inhalatív teszt28-féle allergén
      Darázs és méhcsípés2-féle allergén
      Szűrőpanel4×6 inhalatív és nutritív táplálék allergéncsoport
      Keresztallergiák vizsgálataA keresztallergiáról és az elérhető IgE panelekről a linkre kattintva olvashat tovább!

Magyarázat: inhalatív = légúti, nutritív = élelmiszer, táplálék

Ár: paneltől függően 6000 HUF-tól 24000 HUF-ig

A részletekről érdeklődjön elérhetőségeink egyikén. A fenti IgE allergia paneleket az OEP nem támogatja. Elkészülési idejük körülbelül 2 hét.

A vizsgálat megtörténte előtt javasoljuk szakorvossal történő konzultációt a személyre szabott, leginkább megfelelő vizsgálat kiválasztásának érdekében! Asszisztenseink nem adhatnak tanácsot vizsgálat kiválasztásához és eredményeket se értékelhetnek ki, erre kizárólag szakorvosnak van jogosultsága!

Allergia vizsgálat

Kapcsolódó szolgáltatások

• Allergén specifikus IgE meghatározás vérből

• Allergia szűrés, góckutatással

Bőrtünetei vannak? Allergiás jellegű, kiütéses, ekcémás panasza van, de nem tudja mi okozhatja? Vegye igénybe komplex allergia szűrőcsomagunkat, melyben számos elengedhetetlen vizsgálatot kínálunk kedvezményes áron! Rendkívüli 2016 tavaszi akciónk keretében a csomagot féláron kínáljuk! Adja ajándékba csomagunkat bőrpanaszoktól szenvedő családtagjának, ismerősének!

• Bőrteszt (Prick teszt)

Az alkar hajlító oldalára különböző inhalatív és nutritív allergéneket helyezünk fel és bizonyos várakozási idő után az eredményt leolvassuk. Meglehetősen biztonságos eredményt ad. Antiallergiás készítmények szedése mellett a vizsgálat nem végezhető el. Az Aranyklinikán 50 féle allergén meghatározására van így lehetőség.

• Epicutan teszt

Allergiás bőrreakció esetén fontos megtudni mi okozza a panaszokat. A vizsgálat célja, hogy megállapítsuk milyen a bőrfelülettel érintkező anyagra érzékeny a beteg.

• Ételintolerancia vizsgálat (IgG4)

Megkeseríti napjait a gyakori gyomorégés, emésztési zavarok, haspuffadás, és nem találja az okát? Vagy sokszor megmagyarázhatatlan fejfájás, kiütések, viszkető ekcéma és fáradékonyság teszik kényelmetlenné életét? Ha orvosai sem találják az okot, nagy esélye van rá, hogy mindezekért egy étel a felelős.

• Fogászati epicutan teszt

Gyakran találkozunk olyan betegekkel, akik fogászati kezelés után allergiás tünetcsoportot észlelnek. Ennek megelőzésére érdemes fogászati beavatkozás előtt elvégeztetni az allergiavizsgálatot, mely epicutan tesztet jelent a fogászati fém és műanyag anyagokra. Így nem a drága fogpótlás beépítése után derül ki, hogy a páciens allergiás a pótlás valamelyik összetevőjére.

• Intolerancia vizsgálatok

Az Aranyklinikán lehetőség van számos intolerancia vizsgálat elvégzésére, mint a koffein, laktóz és hisztamin intolerancia. Az intolerancia tünetei változatosak lehetnek, akár hasmenés, puffadás, hányinger, szívinfarktus-kockázat, stb. Egyes vizsgálatokat vérből, míg másokat nyálkahártya törletből végezzük.

• Keresztallergia vizsgálata

A keresztreakció, amit hétköznapi nyelven keresztallergiának nevezünk, egy biokémiai jelenség. Egyszerűsítve: bizonyos anyagok, amelyek szerkezetükben hasonlítanak az allergénekre, maguk is allergiás reakciókat váltanak ki, vagy felerősítik az allergiás tüneteket. Például ha valaki allergiás a fekete ürömre, kerülje a zellert és a lestyánt, mert ezek a közeli rokonságban álló növények ugyanazt a reakciót válthatják ki, mint az üröm.

• Komponens alapú allergiavizsgálat

A vizsgálat vérből történik. A világszerte új komponensdiagnosztika lehetővé teszi annak felderítését, hogy a hagyományos allergénspecifikus IgE vizsgálat által azonosított allergén melyik összetevője áll a tünetek hátterében. A módszerrel megállapítható, hogy az adott allergén “kis kockázatú” vagy “nagy kockázatú” komponensei okozzák a panaszokat. Ez rendkívül fontos az allergiás panaszoktól szenvedő páciens számára életvitelének alakítása szempontjából. Olvasson tovább!